	Grammatical Error
	Number of Occurrences
	

	wykrakałem. 
	1
	0

	Kilka miesięcy temu prezes wezwał mnie na rozmowę w towarzystwie trzech adwokatów spółki i ostrzegł, że nie mogę kontynuować dotychczasowej linii redakcyjnej, szczególnie popierać Jarosława Kaczyńskiego (nie sprecyzował bliżej, o co chodzi). 
	1
	0

	Byłem równie zdumiony co adwokaci. 
	1
	1

	pl oraz w miesięczniku „Niezależna Gazeta Polska”. 
	1
	0

	Poniżej przedstawię przebieg obu konfliktów i aktualną sytuację redakcji GP tak, aby Czytelnicy mogli sami wyrobić sobie zdanie na ten temat, od nich bowiem zależy, czy przetrwamy jako redakcja.
	1
	0

	W sposób naturalny na drodze do objęcia przez miłośniczkę Mumii Wolności stanowiska redaktora naczelnego stał Tomasz Sakiewicz, należało więc go usunąć. 
	1
	0

	redaktora naczelnego.
	2
	0

	miał studiować medycynę.
	1
	0

	Reżyser filmowy i niedoszły lekarz zostali więc specjalistami od pól naftowych, wydobycia kobaltu i handlu bronią, co nigdzie na świecie nie jest możliwe bez powiązania ze służbami. 
	1
	0

	Ta cudowna przemiana musiała nastąpić przed 1997 r. Okresem kluczowym wymagającym zbadania są zatem lata 1994-1997; w końcówce prezydentury Lecha Wałęsy pojawiają się powiązania z Mieczysławem Wachowskim i UOP, które już po uruchomieniu awantury kongijskiej zastępują jakieś związki z Wojskową Służbą Informacyjną. 
	1
	0

	Zgodnie z zapisem w Krajowym Rejestrze Sądowym w tym okresie King & King otrzymała od anonimowego kredytodawcy 14,5 mln zł pożyczki, która – jak można sądzić – umożliwiłam działanie na terenie Konga.
	1
	0

	Dyrektorem ds. Afryki firmy King & King został wspomniany już Marian Piaszczyński z Kinszasy, według „Nie”, rezydent UOP, II, następnie I sekretarz ambasady w Kongo (1996-2000), zaś zastępcą Piaszczyńskiego – Kuwa, na czym skończyło się rozdawanie fikcyjnych stanowisk o megalomańskich nazwach. 
	1
	0

	Pozostało zatem tylko pozyskać pieniądze III RP, tym bardziej, że w 2000 r. King & King poniósł 32 tys. zł strat.
	1
	0

	Kiedy pierwotny plan zdobycia pieniędzy za pośrednictwem państwowych spółek naftowych nie powiódł się, właściciele King & King nie zrezygnowali z koncepcji wyciągania pieniędzy od państwa, a jedynie zmienili sektor naftowy na miedziowy i dogadali się z awuesowskim kierownictwem KGHM w osobach Mariana Krzemińskiego i Marka Speczika, z którymi w sierpniu 2000 r. podpisali umowę zobowiązując się, że załatwią przedłużenie dla KGHM koncesji na eksploatację rud kobaltu w Katandze za uiszczenie 1,5 mln dol., z czego 740 tys. zapłacono im natychmiast. 
	1
	0

	tys. pozostało jednak nie wypłacone i jako roszczenie King & King do KGHM zostało później przez Legnicki Sąd Okręgowy oddalone. 
	1
	0

	Po raz pierwszy w orbicie GP Żmuda i Solski pojawili się pod koniec 2001 r., a więc kiedy rozpoczął się otwarty konflikt między nimi i „NIE”. 
	1
	0

	Żmuda i Solski spłacili stare należności i przechwalali się kontaktami z Partią Republikańską w USA. A zatem ktoś podjął decyzję o ich uruchomieniu, nagłe bowiem pojawienie się obu panów nie mogło być dziełem przypadku, tym bardziej, że nastąpiło znów w ważnym dla prawicy momencie politycznym – zbliżały się wybory.
	1
	0

	Błąd redakcji polegał na braku dokładnego zbadania życiorysów i powiązań potencjalnych udziałowców, żyjemy bowiem w świecie postkomunistycznym, gdzie niezależny dziennikarz musi mieć charakter i nawyki oficera wywiadu, jeśli chce przetrwać.
	1
	0

	0Pozostało około 58 udziałów, z czego 7 należy do zmarłych udziałowców, którzy nie pozostawili spadkobierców, 40 do „starych udziałowców”, a 10 dysponują Piotr Wierzbicki i Elżbieta Isakiewicz (w tym 8 własnymi). 
	1
	0

	Gdyby więc Żmuda i Solski działali ostrożnie i spokojnie, przejęliby bez trudu GP w przyszłym roku, ale zbliżały się wybory i czekać nie mogli, jeśli mieli urzeczywistnić plany, w których GP byłaby jedynie narzędziem ich realizacji.
	1
	0

	Do jednej takiej narady doszło w maju 2005 r. w Mariocie, a więc jeszcze za czasów red. Wierzbickiego, ale politycy prawicowi okazali się bardziej doświadczeni niż redaktorzy i natychmiast zorientowali się, z kim mają do czynienia. 
	1
	0

	Byłby więc to rodzaj prawicowej Samoobrony, który dodatkowo miałby przyjąć linię antyklerykalną.
	1
	0

	W praktyce działalność taka prowadziłaby do kompromitacji prawicy przez bezsensowny radykalizm, mogłaby sprowokować osłabienie lub nawet rozbicie PiS, a więc i przedterminowe wybory, co ostatecznie pogrzebałoby plany IV RP jeszcze przed próbą podjęcia ich realizacji. 
	1
	0

	Mamy więc tu cały program działań subwersyjnych wobec obozu antykomunistycznego.
	1
	0

	King & King chcieli wówczas wprowadzić do Zarządu Witolda, syna Pawła Solskiego ale wobec sprzeciwu starych udziałowców musieli wycofać się. 
	1
	1

	Być może zatem akcja King & King nie wynikała z ich awanturnictwa politycznego, braków kadrowych Towarzyszy z bezpieczeństwa, czy z dezintegracji bezpieczniackich klanów, ale miała jedynie odwrócić uwagę od poważnych działań, o których nic jeszcze nie wiemy. 
	1
	0

	naczelnemu Tomaszowi Sakiewiczowi korupcję. 
	1
	0

	br. w "Gazecie Wyborczej" ukazał się tekst "Przychodzi Sakiewicz do Michnika". 
	1
	0

	br. walne zgromadzenie udziałowców Niezależnego Wydawnictwa Polskiego (wydawcy "GP") jednogłośnie podjęło decyzję o odwołaniu z funkcji Prezesa Zarządu Piotra Wierzbickiego i członka Zarządu Elżbietę Isakiewicz. 
	1
	0

	Wręcz przeciwnie, chcemy żeby była niezależna nie tylko od polityków czy biznesmenów, ale także od towarzyskich salonów, które lubią dziennikarzom mówić co jest właściwe, a co nie. 
	1
	0

	stał się pamfletem na środowisko intelektualne PRL - późniejsze zaplecze UD.
	1
	0

	GP" przodowała w antykomunizmie i krytyce środowisk UD, KLD i UW ("kto nas nie popiera - udek i aferał"). 
	1
	0

	W tekście "O co chodzi "GP" z sierpnia 2004 r. (dołączonym do oświadczeń Wierzbickiego i Isakiewicz w sprawie odejścia z "GP") Piotr Wierzbicki zasadniczy atut pisma definiuje "Nie pasujemy do schematów" i wśród głównych zadań wymienia radykalny liberalizm reaganowski, patriotyzm, prozachodni i proNATOwski kurs, zwalczanie poprawności politycznej i bezukładowość. 
	1
	0

	Nie ma publicystyki anty-Agor-owej w ostatnich latach - paradoksalnie gdy wojnę z michnikowcami toczą ludzie wychowani także na lekturze "Gazety Polskiej".
	1
	0

	czyli
	1
	0

	O co chodzi "GAZECIE POLSKIEJ"
	1
	0

	Jesteśmy więc reaganowcami, thatcherowcami, wyznawcami i popularyzatorami tego sposobu myślenia i działania, które w II RP reprezentował Andrzej Wierzbicki, animator polskiego przemysłu, a w ruchu "Solidarność" próbował odnowić nieodżałowany Mirosław Dzielski. 
	1
	0

	Polemizowaliśmy z publicystami, którzy namawiają polską dyplomację do zaniechania - w imię "solidarności", "braterstwa", "integracji" - obrony naszych partykularnych interesów, a nie zauważyli, że o swe partykularne interesy wojują w najlepsze wszystkie europejskie państwa i że za dymną zasłoną wzniosłych haseł prosperuje sobie w najlepsze nacjonalizm i hegemonizm dwóch europejskich potęg. 
	1
	0

	A z jakiej to racji miałyby nas nie obchodzić losy polskich Żydów, a niby dlaczego nie mielibyśmy znaleźć w Izraelu przyjaciół, którzy zachowali piękną, żywą polską mowę, a Polskę w sercach jako ich drugą ojczyznę? 
	1
	0

	Aborcji nie akceptujemy nie dlatego, że nie akceptuje jej Kościół, lecz dlatego, że zakaz "nie zabijaj" jawi nam się jako fundament ładu społecznego, kultury i cywilizacji. 
	1
	0

	Ale nawet kłamstwo nie powinno być karane, bo od wyrokowania, co jest prawdą, a co fałszem, nie jest ani sędzia, ani policjant, ani prokurator. 
	1
	0

	a nie z gierkowskiego żłobu i jaruzelskich obozów oraz pałek. 
	1
	0

	okładka wstrzymanego numeru
	1
	0

	poniższy artykuł
	1
	0

	pochodzi z 23 (620) numeru
	1
	0

	którego druk samowolnie
	1
	0

	wstrzymał Tomasz Sakiewicz
	1
	0

	- Tylko że - informuje nas Sakiewicz - ich żądanie jest takie, żebyśmy pisali o nich dobrze nie na kolumnach oznaczonych napisem "reklama", ale w zwykłych tekstach naszych dziennikarzy. 
	1
	0

	Ale nigdy nie uczynimy tego   z a   ż a d n e   p i e n i ą d z e.
	1
	1

	Pragnę zapewnić Czytelników, że nic takiego nie nastąpi, że nie ukaże się w "Gazecie Polskiej" już ani jeden tekst p. Sakiewicza, że odebrałem mu prawo reprezentowania "Gazety Polskiej" w innych mediach i że każdy przyszły domorosły "Rywin", który by się ośmielił przyjść do nas z propozycją "pochwały za pieniądze", odejdzie z kwitkiem.
	1
	0

	Summary
	Total
	

	Number of Unique Misspellings
	50
	

	Total Number of Grammatical Errors
	51
	


